En del av Stockholms stad

Information om GDPR

Sedan maj 2018 gäller GDPR (General Data Protection Regulation) i hela EU. GDPR ersätter den svenska personuppgiftslagen (PUL) och stärker din integritet vid databehandling av dina personuppgifter så att du ska kunna känna dig trygg. Vi skickar pressinformation till kulturjournalister och personer verksamma i kulturbranschen. Kontaktuppgifterna har hämtats från öppna webbsidor hos mediebolag och kulturinstitutioner samt via personliga kontakter. Vi söker inte aktivt medgivande från personer i våra utskickslistor. Vi grundar personernas närvaro i våra utskickslistor på deras yrkesroll som kulturjournalister eller verksamma i kulturbranschen. Kulturhuset Stadsteatern är en offentligt finansierad verksamhet som ska vara en angelägenhet för alla stockholmare. I vårt uppdrag ingår att informera om vår verksamhet.

Om du får pressutskick från oss och inte längre vill ha utskicken så kan du avregistrera dig via en länk längst ner i mejlet eller mejla till respektive presskontakt. Skriv avregistering i ämnesraden och ange vilken/vilka genrer du inte längre vill ha pressinformation om.

Mer information om hur vi behandlar personuppgifter finner du i vår integritetspolicy. Klicka här för att läsa den.