×
En del av Stockholms stad

Frågor & Svar

Kan jag boka via e-post?

Vi kan inte göra bokningar per mejl. Kundtjänst har öppet tisdag-fredag 12:00-17:00 och helger 12:00-16:00 så ring oss på 08-506 20 200 så hjälper vi dig att boka.

Evenemanget jag vill gå på är slutsålt. Är det ändå möjligt att få biljetter?

Bästa sättet att få eventuella restplatser är att dagligen hålla utkik på webben. Vi har inga kölistor. Först-till-kvarn-principen gäller.

Vad är sista minuten-biljetter?

Biljetter till sista-minuten-pris kan köpas tidigast 60 minuter innan föreställningen (i mån av plats) här på webbplatsen, i biljettautomaterna och i biljettkassan. Sista minuten-priset är cirka 50% av ordinarie vuxenpris. Sista minuten-pris finns ej till gästspel, konserter, litteratursamtal, Klarabiografen eller Skärholmen. Undantag kan förekomma.

Jag har hämtat och betalat biljetter men skulle vilja lämna tillbaka dem/byta till ett senare datum. Går det?

Ja, om du tar med dina biljetter/e-biljetter till biljettkassan på Kulturhuset Stadsteatern vid Sergels torg senast 3 dagar innan föreställningen/evenemanget så går det bra att byta till ett annat datum eller en annan föreställning/evenemang. Biljettkassan har öppet från 12:00 alla dagar (med undantag för vissa röda dagar). Vi kan inte ordna byten per mejl eller telefon. Vi återlöser ej biljetter mot pengar.

Observera att biljetter köpta på faktura eller via scenkonst- eller skolombud varken kan bytas eller återlösas.

Pjäsen/evenemanget har ställts in. Hur gör jag för att få pengarna tillbaka?

Logga in under MIN BOKNING, ange kontrollnummer och ditt telefonnummer och följ sedan anvisningarna för återbetalning. 

(Ditt kontrollnummer är de 7 första siffrorna i "Intern kod" på biljetten.)

Biljetterna måste lösas in inom ett år efter ett inställt evenemang.

Det går även bra att växla in biljetten/biljetterna inom ett år till en annan föreställning/evenemang genom att göra en ny bokning på webben. Välj då alternativet "Betala med biljetter till ett inställt evenemang" när du ska betala och följ anvisningarna.

Observera att biljetter köpta genom scenkonst- eller skolombud återlöses direkt av dessa och inte i biljettkassan eller på webben.

Läs mer om inställda föreställningar/evenemang.

Jag har nu provat att boka biljetter på webbplatsen men får hela tiden felmeddelanden. Vad beror det på?

Vid biljettsläpp kan belastningen på bokningssystemet bli stor. Vi jobbar kontinuerligt med att uppdatera systemet och öka kapaciteten. Försök igen om en stund. Om du misslyckas och får felmeddelanden under en annan tid så måste du kanske göra vissa inställningar i din enhet för att det ska fungera. Gå till "Om oss - Om webbplatsen för att få mer information. Observera också att din webbläsare måste acceptera cookies. Detta ändrar du i webbläsarens inställningar.

Jag har förlorat min biljett. Vad gör jag?

Vi ersätter förlorade biljetter med handskrivna biljetter samma dag som föreställningen/evenemanget. Uppge ditt kontrollnummer och telefonnummer i biljettkassan på Kulturhuset Stadsteatern. Biljettkassan öppnar kl. 12:00.

Du kan alltid begära en återutskrift av e-biljetter om du har valt mobilbiljett eller e-post som leveranssätt genom att logga in på MIN BOKNING med ditt kontrollnummer och telefonnummer.

Kan jag som lärare köpa skolbiljetter och betala på faktura?

Ja, skolombudspriset varierar mellan 40-255 kr per elev/lärare beroende på föreställning/evenemang. 2 st. medföljande lärare per 10 elever får gå till samma pris som eleverna. Biljetter till skolombudspriset kan endast bokas via skolans/lärarens ombudssida. Saknar ni ett skolombudskonto så kan ni ansöka om detta här

Lathund och regler för skolombud:

http://www.stadsteatern.stockholm.se/media/Instruktioner%20och%20regler%20ht%202012%20skolombud.pdf

Om jag har en kampanjkod, kan jag boka biljetter per telefon eller komma till biljettkassan?

Nej. Har du en kampanjkod så gör du bokningen själv under menyn "Biljetter" och "Kampanjer". Uppge din kampanjkod och följ anvisningarna. Observera att vissa kampanjer är villkorade avseende datum och antal biljetter.

Jag har köpt en ungdomsbiljett men önskar ta med en ordinarie vuxen. Går det?

Ja, medtag biljetten till biljettkassan innan föreställningen/evenemanget börjar så uppgraderar vi ungdomsbiljetten mot betalning för skillnaden i pris.

Är det någon rabatt på biljetter till Soppteatern?

Nej, vi har inga rabatter på Soppteatern eftersom mat ingår i priset.

Erbjuder ni grupprabatt?

Ja, vi erbjuder 10% rabatt på ordinarie pris till grupper om 10 personer eller fler vid köp i biljettkassan eller bokning per telefon. Grupprabatten gäller till Kulturhuset Stadsteaterns egna produktioner och ej till Klara Soppteater, Marionetteatern, gästspel, konserter, litteratursamtal eller Klarabiografen. Undantag kan förekomma.

Jag är ledsagare till funktionshindrad som bokat biljett. Går jag gratis på föreställningen?

Ja, som ledsagare till funktionshindrad går du gratis. Kontakta Kundtjänst på 08-506 20 200 för bokning.